11 Ekim 2014 Cumartesi

Mutlularsa Nedenleri Var

İstanbul'da hava yağmurlu veya karamsar olunca dışarı çıkasım pek gelmiyor.İçimdeki evcimen kişilik böyle günlerde kendini yazı yazmaya vuruyor.Bugün bu aralar sürekli gündemde olan Norveç'le ilgili bir yazı yazıyorum.Daha önce hiç gitmedim umarım en yakın zamanda giderim orası ayrı konu.Bu yazıyı yazmak için görmem pek de gerekmiyor.Yazın Barselona'da tanıştığım Norveçli arkadaşım o kadar güzel anlattı ki ülkesini,ben de  neden insanlar bu kadar mutlu sebeplerini araştırdım..Zaten Birleşmiş Milletler'in Dünya mutluluk raporuna göre 156 ülke arasından 2. olmak her ülkenin harcı değil.Türkiye 77. sırada yer alıyor.Bunun nedenlerini hepimiz zaten biliyoruz.
Ben saymaya başlıyorum o zaman neden mutlular.
1-Herkes bisiklet ve yürümeyi tercih ediyor.Zaten hangi ülkede insanlar İstanbul trafiği kadar çok trafikle karşılaşıyor orası ayrı bir yazı konusu.Cuma trafiğini yaşamayan her insan zaten 1-0 mutlu olur.
2-Doğal güzellikleri o kadar bol olmasına karşın asla onu tahrip edecek bir eylemde bulunmuyorlar.Biz ülkece her geçen gün bina dikerek,ağaçları mahvetmeye devam edelim.İlerde oksijene ihtiyaç duyunca seviniriz gökdelenim var,nefes almasam da olur diye.
3-Dünya'nın en güzel olayı Kuzey Kutup Işıkları gibi mükemmel bir mucizenin ülkesi.Ayrıca Güneş'in hiç batmadığı noktada Norveç'te bulunan Nordkapp.

4-Dünya'nın en yüksek gelir seviyesine sahip ülke.Dolasıyla Avrupa'nın en pahalı ülke olması gayet doğal.Adamlar hak ettiklerini kazanınca,kimse pahalı olmasına itiraz etmez tabi.
5-Ülkenin son basılan parasını ülkenin en ünlü mimarlık firması tasarlamış.Sanat eseri gibi paraya sahipler.Kıskanmamak elde değil.


6-Ülkede yaşayan insanlar maceracı olmaları nedeniyle hobi olarak dağa çıkıyor,kano yapıyor.Benim için duvar kağıdı olacak kadar mükemmel fotoğrafları hafta sonu aktivitesi olarak yapıyorlar.


7-Balık yemeyi seven insanlar için cennet denebilecek bir ülke.Norveç Somununun ünü nereye giderseniz gidin dillere destan.Fırınlarında bile somonlu sandwich olması bunu doğrular nitelikte.
8-Ülkede çocukları bir birey olarak görüyorlar.Eğitimin küçükken ne kadar gerektiğini fark etmeleri,ülkenin çocuklarının hayata 1-0 önde başlamaları için çok mantıklı bir sebep.
9-Gerçekten kültürel,sanatsal pek çok etkinlikleri var.Sanatın ruhun gıdası olduğunu kavrayan bir toplumdaki insanlar zaten mutlu olmayı hak ediyor.Oya Rock Festivali veya Oslo Müzik Festivali beni çağırıyor.
10-Dünya'nın kişi başına en çok kitap alınan ülkesi yine Norveç.Ben Türkiye'de "Kitap okuyun,cahiller"lafını kullanmaktan yoruldum.Norveç benim için cennet sayılabilir bu noktada.
Gitmeden 10 madde yazmak pek de zor olmadı.Herkesin refah seviyesinin yüksek olduğu bir ülke mutlu olmasında ne yapsın.Umuyorum bir gün bizde Norveç gibi bir ülke oluruz da tek derdimiz hafta sonu hangi dağa çıksak olur.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder